Zadania działu:
– diagnoza uczniów ze specyficznymi i ogólnymi trudnościami w nauce (w tym nauce matematyki), a także uczniów z niepełno sprawnościami (intelektualną, ruchową, sensoryczną i innymi),
– diagnoza ucznia zdolnego i opracowywanie wskazań do pracy z uczniem w szkole oraz w domu, instruktaż dla rodziców,
– prowadzenie terapii psychologicznej i pedagogicznej indywidualnej i grupowej (także na terenie szkół),
– prowadzenie szkoleń i warsztatów:
- dla nauczycieli w zakresie pomocy uczniom z problemami w uczeniu się oraz uczniom zdolnym, a także ich rodzicom,
- dla rodziców w zakresie pomocy i metod pracy z dzieckiem,
- dla uczniów w zakresie skutecznego uczenia się, rozwijania zdolności myślenia twórczego,
– psychoedukacja dla rodziców i nauczycieli nt. przyczyn trudności w nauce, metod pracy z uczniem w domu i w szkole,
– wspieranie szkół w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi i psychofizycznymi.
Pracownicy:
Ewa Bondyra – psycholog
Wykształcenie:
Absolwentka Wydziału Psychologii UMCS Lublin oraz studiów podyplomowych „Diagnoza i terapia dysleksji rozwojowej”.
Praca:
Pracuje w poradni od września 2003 r. Zajmuje się diagnozą i terapią dysleksji rozwojowej, prowadzi zajęcia grupowe dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu lub ogólnymi niepowodzeniami w nauce.
Posiada tytuł nauczyciela dyplomowanego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 42
email: bondyraewa@pppnr1.x.pl
Izabela Kobielarz – psycholog
Wykształcenie:
Absolwentka Lubelskiej Akademii WSEI w Lublinie na kierunku Psychologia o specjalności Psychoprofilaktyka i Pomoc Psychologiczna.
Praca:
Od września 2023 r. zatrudniona na stanowisku psychologa w Dziale diagnozy i terapii ucznia z trudnościami w nauce; zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 33
email:
Aneta Krajewska-Korona – pedagog
Wykształcenie:
Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, na kierunku pedagogika w zakresie doradztwa zawodowego i personalnego.
Ukończyła studia podyplomowe z zakresu kryminologii z elementami profilaktyki przestępczości na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Studia podyplomowe z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu.
Ukończone kursy: kurs na kuratora społecznego, wybrane metody terapii i wspomagania w pedagogice specjalnej, arteterapia w pracy nauczyciela i pedagoga.
Warsztaty szkoleniowe: pomoc psychoterapeutyczna wobec osób dorosłych przechodzących kryzys po stracie bliskiej osoby, interwencja kryzysowa, profesjonalna pomoc psychologiczna po wydarzeniach traumatycznych: przemoc, wypadek, strata osobista, żałoba.
Praca:
Posiada doświadczenie w pracy z młodzieżą i dorosłymi osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
Zatrudniona od września 2019 r. na stanowisku pedagoga w Dziale diagnozy i terapii trudności szkolnych.
Posiada tytuł nauczyciela kontraktowego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 42
email: koronaaneta@pppnr1.x.pl
Monika Kuczewska – pedagog
Wykształcenie:
Ukończone studia magisterskie na Wydziale Humanistycznym Akademii Humanistyczno–Ekonomicznej w Łodzi o specjalności Edukacja wczesnoszkolna, studia licencjackie z profilaktyki społecznej i resocjalizacji w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu. Kurs kwalifikacyjny z zakresu Oligofrenopedagogiki dla nauczycieli i wychowawców placówek dla dzieci upośledzonych umysłowo.
Obecnie piąty rok studiów magisterskich na kierunku Psychologia – (profilaktyka i pomoc psychologiczna) na Akademii WSEI.
Praca:
Zatrudniona od września 2023 r. na stanowisku pedagoga w Dziale diagnozy i terapii trudności szkolnych.
Posiada tytuł nauczyciela kontraktowego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 41
email:
Joanna Sawa – pedagog
Wykształcenie:
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na kierunku pedagogika specjalna – specjalność tyflopedagogika i oligofrenopedagogika oraz edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i z trudnościami w uczeniu się. Ukończyła takie studia podyplomowe, jak: „Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne” oraz „Diagnoza i terapia pedagogiczna”.
Praca:
Pracuje w poradni od stycznia 2020 r. Zajmuje się diagnozą i terapią trudności szkolnych dzieci i młodzieży. Prowadzi zajęcia grupowe dla uczniów – Trening Umiejętności Społecznych.
Posiada tytuł nauczyciela kontraktowego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 39
email: sawajoanna@pppnr1.x.pl
Renata Szewera – pedagog
Wykształcenie:
Studia magisterskie o specjalności pedagogika na UMCS w Lublinie; wyższe studia zawodowe na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki specjalnej i wczesnoszkolnej w WSP TWP w Warszawie; kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki w LSCDN o/Zamość.
Ukończyła kwalifikacyjne studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi, a także z zakresu Tyflopedagogiki w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie.
Ukończone liczne warsztaty teatralne, plastyczne, muzykoterapeutyczne, z bajkoterapii, szkolenia z zakresu terapii ręki, pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem, nowoczesnej technologii w edukacji dzieci z zaburzeniami w komunikacji werbalnej.
Praca:
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Zatrudniona od września 2013 r. na stanowisku pedagoga w Dziale diagnozy i terapii trudności szkolnych. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci przedszkolnych oraz uczniów z klas I-III. Prowadzi zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęcia teatralne dla nieśmiałych przedszkolaków, grupowe zajęcia korekcyjno–kompensacyjne dla dzieci przygotowujących się do szkoły.
Posiada tytuł nauczyciela mianowanego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 33
email: szewerarenata@pppnr1.x.pl