Zadania działu:
– diagnoza uczniów ze specyficznymi i ogólnymi trudnościami w nauce (w tym nauce matematyki), a także uczniów z niepełno sprawnościami (intelektualną, ruchową, sensoryczną i innymi),
– diagnoza ucznia zdolnego i opracowywanie wskazań do pracy z uczniem w szkole oraz w domu, instruktaż dla rodziców,
– prowadzenie terapii psychologicznej i pedagogicznej indywidualnej i grupowej (także na terenie szkół),
– prowadzenie szkoleń i warsztatów:
- dla nauczycieli w zakresie pomocy uczniom z problemami w uczeniu się oraz uczniom zdolnym, a także ich rodzicom,
- dla rodziców w zakresie pomocy i metod pracy z dzieckiem,
- dla uczniów w zakresie skutecznego uczenia się, rozwijania zdolności myślenia twórczego,
– psychoedukacja dla rodziców i nauczycieli nt. przyczyn trudności w nauce, metod pracy z uczniem w domu i w szkole,
– wspieranie szkół w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi i psychofizycznymi.
Pracownicy
Ewa Bondyra – psycholog
Wykształcenie:
Absolwentka Wydziału Psychologii UMCS Lublin oraz studiów podyplomowych „Diagnoza i terapia dysleksji rozwojowej”.
Praca:
Pracuje w poradni od września 2003 r. Zajmuje się diagnozą i terapią dysleksji rozwojowej, prowadzi zajęcia grupowe dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu lub ogólnymi niepowodzeniami w nauce.
Posiada tytuł nauczyciela dyplomowanego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 33
Urszula Kowalczyk – psycholog
Wykształcenie:
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego
Praca:
W tutejszej poradni pracuje od 1994 roku. Zajmuje się diagnozą i terapią uczniów z trudnościami w nauce, diagnozą dysleksji rozwojowej.
Prowadzi warsztaty dla rodziców: „Szkoła dla rodziców”.
Posiada tytuł nauczyciela dyplomowanego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 42
Joanna Krulikowska – pedagog, psycholog
Wykształcenie:
Absolwentka Wydziału Pedagogicznego WSP w Kielcach i Wydziału Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie; ukończone dwuletnie studia podyplomowe z zakresu Terapii Psychopedagogicznej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, a także specjalistyczne szkolenia z zakresu diagnozy i terapii.
Praca:
Zatrudniona na stanowisku pedagoga i psychologa w Dziale diagnozy i terapii trudności szkolnych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Zamościu;
Zajmuje się diagnozą i terapią trudności szkolnych dzieci i młodzieży, diagnozą ucznia zdolnego, wczesnym rozpoznawaniem specyficznych trudności w uczeniu się – prowadzenie badań przesiewowych Skalą Ryzyka Dysleksji, prowadzeniem szkoleń, warsztatów dla pedagogów, nauczycieli, rodziców i uczniów, wspomaganiem psychologicznym rodziców i uczniów.
Posiada tytuł nauczyciela dyplomowanego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 39
Aneta Krajewska-Korona – pedagog
Wykształcenie:
Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, na kierunku pedagogika w zakresie doradztwa zawodowego i personalnego.
Ukończyła studia podyplomowe z zakresu kryminologii z elementami profilaktyki przestępczości na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Studia podyplomowe z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu.
Ukończone kursy: kurs na kuratora społecznego, wybrane metody terapii i wspomagania w pedagogice specjalnej, arteterapia w pracy nauczyciela i pedagoga.
Warsztaty szkoleniowe: pomoc psychoterapeutyczna wobec osób dorosłych przechodzących kryzys po stracie bliskiej osoby, interwencja kryzysowa, profesjonalna pomoc psychologiczna po wydarzeniach traumatycznych: przemoc, wypadek, strata osobista, żałoba.
Praca:
Posiada doświadczenie w pracy z młodzieżą i dorosłymi osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
Zatrudniona od września 2019 r. na stanowisku pedagoga w Dziale diagnozy i terapii trudności szkolnych.
Posiada tytuł nauczyciela stażysty.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 33
Renata Szewera – pedagog
Wykształcenie:
Studia magisterskie o specjalności pedagogika na UMCS w Lublinie; wyższe studia zawodowe na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki specjalnej i wczesnoszkolnej w WSP TWP w Warszawie; kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki w LSCDN o/Zamość.
Ukończyła kwalifikacyjne studia podyplomowe w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi, a także studia podyplomowe z zakresu Tyflopedagogiki w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie.
Ukończone liczne warsztaty teatralne, plastyczne, muzykoterapeutyczne, szkolenia z zakresu pracy z dziećmi z upośledzeniem umysłowym, nowoczesnej technologii w edukacji dzieci z zaburzeniami w komunikacji werbalnej.
Praca:
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z upośledzeniem umysłowym.
Zatrudniona od września 2013r. na stanowisku pedagoga w Dziale diagnozy i terapii trudności szkolnych. Prowadzi zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Posiada tytuł nauczyciela mianowanego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 42
Kinga Ładniak – psycholog
Wykształcenie:
Absolwentka Wydziału Psychologii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie; ukończone dwuletnie studia podyplomowe z zakresu Wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka od 0 do 6 roku życia na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Warszawie.
Praca:
Od września 2018 r. zatrudniona na stanowisku psychologa w Dziale diagnozy i terapii ucznia z trudnościami w nauce; zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce, prowadzeniem warsztatów dla nauczycieli, rodziców i uczniów oraz wspomaganiem psychologicznym rodziców i uczniów. Prowadzi zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Posiada tytuł nauczyciela kontraktowego.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 37
Joanna Sawa – pedagog
Wykształcenie:
Praca:
Posiada tytuł nauczyciela stażysty.
Kontakt: telefon 0 84 639 56 99 wewnętrzny 39