Regulamin pracy

przez | 16 października 2013

Rozdział II

Stosunek pracy

§ 6. Stosunek pracy z pracownikiem pedagogicznym nawiązuje dyrektor, na podstawie

umowy o pracę lub mianowania na stanowisku zgodnym z posiadanym stopniem awansu

zawodowego.

§ 7. Z osobą posiadającą wymagane kwalifikacje, rozpoczynającą pracę w poradni, stosunek

pracy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę, na czas określony na jeden rok szkolny

w celu odbycia stażu wymaganego do uzyskania stopnia awansu na stopień nauczyciela

kontraktowego.

§ 8. Stosunek pracy z nauczycielem kontraktowym nawiązuje się na podstawie umowy

o pracę zawieranej na okres umożliwiający uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego

nie dłużej jednak niż na okres trzech lat.

§ 9. Stosunek pracy z nauczycielem mianowanym i nauczycielem dyplomowanym nawiązuje

się na podstawie mianowania po spełnieniu warunków zgodnie z art.10 Karty

Nauczyciela.

§ 10.1. Nie można nawiązać stosunku pracy z nauczycielem, który nie spełnia warunków:

1)ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych,

2)nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne, dyscyplinarne lub postępowanie o ubezwłasnowolnienie,

3)nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie,

4)posiada kwalifikacje wymagane do zajmowanego stanowiska.

§ 11. Stosunek pracy na podstawie mianowania nawiązuje się z dniem określonym w akcie

mianowania, a jeżeli tego dnia nie określono- z dniem doręczenia aktu.

§ 12. Pracowników administracyjno-obsługowych zatrudnia na podstawie umowy o pracę

dyrektor poradni.

§ 13. Bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników oraz przewodniczącym Rady

Pedagogicznej jest dyrektor poradni.

§ 14. Pracownik rozpoczynający pracę w poradni winien zapoznać się ze Statutem Poradni,

Regulaminem Pracy oraz przejść wstępne badania profilaktyczne, wstępne szkolenie

BHP i p/poż.

§ 15. Pracownik Poradni, którego stosunek pracy zostaje rozwiązany winien zwrócić

powierzony sprzęt, pomoce dydaktyczne, dokumenty, książki.